Můj příběh

Mou vášní je využívání dotykového zařízení ve vyučování a díky tomu pomáhám učitelům ovládnout iPad tak, aby jejich výuka byla netradiční, zábavná a smysluplná.

Jsem učitelkou na 1. stupni a mé vyučovací hodiny jsou originální, jedinečné, inspirující a hlavně žáky baví. Nemusím žádného z nich nutit do učení, chtějí se něco dozvědět, objevovat svět kolem sebe, nacházet odpovědi na své otázky.

Středobodem jsou žáci, já jsem se stala pouze průvodcem jejich aktivním učením. Žáci se dokáží dívat na věci z různých úhlů pohledů, jsou zvídaví, otevření novým nápadům a netradičním řešením.

CO JE ALE PRO NÁS VŠECHNY NEJZAJÍMAVĚJŠÍ?

Propojení těchto principů s využíváním dotykového zařízení, na kterém vyhledáváme informace, pracujeme s různými aplikacemi, čteme, zkoumáme, natáčíme videa, fotografujeme, píšeme. Prostě tvoříme, tvoříme a zase tvoříme.

iPad a principy moderní výuky změnili mé vyučování od základů. Do vyučování se těším, příprava na výuku je pro mě zábavou a učení si užívám spolu s mými žáky.

ALE VŽDYCKY TO TAK NEBYLO

Ještě před pěti lety jsem měla pocit, že má práce nemá smysl. Tradiční výuka přestávala fungovat. Byla jsem frustrovaná z toho, že už nedokážu žáky zaujmout, že je mé hodiny nebaví a moje veškerá snaha je k ničemu.

Ať jsem se snažila, jak jsem chtěla, nebylo to k ničemu. Vždy se mi podařilo motivovat jen pár žáků a zbytek třídy fungoval, protože musel. Napjatá atmosféra, žádná radost, bezbřehá nuda.

Trávila jsem nad přípravami stále více času, přemýšlela, co udělat jinak. Občas se mi něco povedlo, ale v celkovém pohledu k výraznější změně nedošlo.

A TAK JSEM SI ŘEKLA DOST, NĚCO SE MUSÍ ZMĚNIT!

Rozhodla jsem se začít od toho, co baví mě. Což jsou a vždy byly moderní technologie. A tak jsem se na podzim roku 2012 vydala na konferenci, kterou pořádala Vysoká škola Báňská Technická univerzita a hned na první pohled jsem se zamilovala do iPadu.

Uvědomila jsem si, že dotykové zařízení je přesně tím, co otvírá dveře nekonečných možností ve výuce a zároveň bude pro žáky atraktivní.

Musela jsem se ale s ním nejdříve naučit pracovat já sama. Ovládání iPadu není pro toho, kdo je zvyklý pracovat s chytrým telefonem, tak náročné. Těžší ale bylo, přijít na to, jak jej používat ve vyučování.

V té době byla výuka s využitím dotykového zařízení v plenkách, na českém internetu téměř nic nebylo a když jsem něco náhodou objevila, tak se to nehodilo pro žáky prvního stupně.

A tak jsem začala experimentovat, stahovala jsem jednu aplikaci za druhou, zkoušela jsem, co umí, a buď jsem ji hned smazala nebo vyzkoušela s žáky ve výuce.

Postupně jsem ale objevovala, že jen pouhé dotýkání se správných výsledků, vybírání měkkého a tvrdého i/y a vyhledávání na internetu žáky zase tolik nebaví. Přihlásila jsem se proto do rozšířeného kurzu kritického myšlení s cílem změnit od základů celou svou výuku.

Nakonec jsem vzděláváním v kurzech strávila neuvěřitelných 120 hodin a pak další dva roky samostudiem s podporou lektorů z klubu RWCT.

Propojením prvků kritického myšlení s využíváním dotykového zařízení ve výuce jsem vytvořila unikátní systém výuky, pomocí kterého je moje výuka netradiční, zábavná a smysluplná.

V květnu roku 2014 jsem digitální materiály, které vytvářeli moji žáci, přiložila jako součást žádosti o certifikaci v oblasti Education firmě Apple a o měsíc později jsem zvládla i samotnou certifikaci. Nebylo to vůbec nic lehkého, jelikož Apple má obecně velmi vysoké standardy.

Nyní jsem Apple Professional Development Trainer for Education.

Rozhodla jsem se své zkušenosti sdílet s ostatními učiteli, kteří, stejně jako já před lety, řeší problém s tím, že tradiční principy výuky selhávají, a kteří cítí, že je potřeba něco změnit.

Začala jsem pořádat informativní workshopy pro učitele a ředitele škol, později jsem se zapojila jako lektorka do výzvy 51, kterou pro školy vyhlásilo Ministerstvo školství. Kurzy, které jsem lektorovala, byly ale převážně zaměřeny na ovládání dotykového zařízení. Nebylo dostatek prostoru k předání mých zkušeností.

Proto jsem začala psát blog ipadvhodine.cz a spolu s dalšími APD lektory jsem napsala knihu 55 tipů jak využít iPad ve výuce.

V současnosti připravuji jedinečný systém vzdělávání pro učitele. Nechci si své know-how nechávat jen pro sebe a nabízím vám možnost být u toho.

 V kurzu vás naučím

  • využívat iPad jako nástroj učitele
  • ovládat základní sadu aplikací vhodných pro výuku
  • sestavovat vyučovací hodiny na základě principů kritického myšlení
  • tvořit materiály do výuky na iPadu
  • stát se průvodcem aktivního učení žáků

 A co dostanete navíc?

  • doživotní přístup do jedinečného vzdělávacího portálu
  • materiály ze vzorových hodin včetně příprav
  • ebook s nápady do výuky
  • videonávody k ovládání aplikací
  • členství v uzavřené skupině na Facebooku

 To, co učím ostatní, zároveň i sama dělám.

Pojďte se mnou vykročit na cestu, ze které se už nebudete chtít vrátit zpět.

Objevte krok za krokem, jak využít iPad jako nástroj učitele